Akcionim planom Strategije za deinstitucionalizaciju, za period 2024-2025. godine planirana je izrada Analize minimalnih standarda i normativa za savjetodavno terapijske i socio-edukativne usluge.
Imajući u vidu značaj i specifičnost navedenih usluga, kao i predviđen rok za izradu analize, neophodno je tokom trećeg kvartala 2024.godine angažovati nacionalnog konsultanta, koji je dobro upoznat sa postojećim stanjem u Crnoj Gori kada je u pitanju pružanje savjetodavno terapijskih i socio-edukativnih usluga.
Osnovni cilj analize je sagledavanje dosadašnje prakse, odnosno izazova na koje su pružaoci usluga nailazili tokom primjene standarda definisanih zakonskim i podzakonskim aktima, kako bi se ova oblast rada jasnije i preciznije normirala.
Analiza treba da sadrži:
a) Prikaz trenutnog stanja u Crnoj Gori kroz mapiranje licenciranih pružaoca savjetodavno-terapijskih i socijalno-edukativnih usluga u Crnoj Gori (kad su licencirani, za koju korisničku grupu, broj korinika koji su upućeni na uslugu preko centra za socijalni rad, dužina korišćenja usluge);
b) prikaz potencijalnih dobiti od korišćenja savjetodavno terapijskih i socio-edukativnih usluga;
c) prepoznavanje izazova sa kojima su susreću pružaoci usluga prilikom licenciranja usluga kao i kasnije tokom procesa pružanja usluga;
d) prepoznavanje izazova sa kojima su susreću centri za socijalni rad prilikom upućivanja korisnika na savjetodavno terapijske i socio-edukativne usluge;
e) analiza zakonskih i podzakonskih akata koji uređuju ovu oblast
Nakon sagledavanja svih definisanih aspekata neophodno je da Analiza odgovori na pitanje da li je ovoj usluzi mjesto isključivo u sistemu socijalne i dječje zaštite, ili je neophodno uvezivanje sa sistemom zdravstva, a potencijalno i sa drugim sistemima, prevashodno sa obrazovnim. U konačnom Analiza treba da ponudi predloge i preporuke za unapređenje normativnog okvira i minimalnih standarda za pružanje i korištenje pomenutih usluga.
Zadaci konsultanta
• da osmisli metodologiju rada i uskladi je sa predviđenim zadacima;
• da tokom izrade Analize aktivno komunicira sa predstavnicima Zavoda i kroz njihove inpute usmjerava svoj rad;
• da završi Analizu u vremenskom okviru IV kvartal 2024-II kvartal 2025.
• da po završetku organizuje prezenataciju Analize u saradnji sa Zavodom
Neophodna dokumentacija:
• Biografija (CV) sa navođenjem referenci;
• Dokaz o nivu obrazovanja (najmanje VII1 nivo nacionalnog okvira kvalifikacija);
• Dokaz o iskustvu u pisanju analiza i istraživanja iz oblasti socijalne i dječje zaštite.
• Prethodni rad i saradnja sa Zavodom za socijalnu i dječju zaštitu smatraće se prednošću;
• Nacrt metodologije izrade dokumenta;
• Finansijska ponuda sa navođenjem naknade u odnosu na broj radnih dana koji ulaze u rad na izradi Analize;
Rok za prijavu je 15 dana od dana objavljivanja poziva, zaključno sa 16.07.2024. godine.
Dokumentaciju i finansijsku ponudu, sa naznakom „Prijava na javni poziv br: 01- 128/24259 dostaviti u zipovanom fajlu na mail adresu zsdz at zsdz.gov.me ili u zatvorenoj koverti na adresu Zavoda za socijalnu i dječju zaštitu, Podljubović b.b., 81000
Ukoliko se dokumentacija šalje na mail, pozivom na br. 020 226 181 provjeriti da li je dokumentacija stigla na naznačenu adresu.
Ana Kulić Ratković
v.d. direktorica